Na początek prądnica. Po wymontowaniu silnika należy zrobić z tego prądnicę. Najlepiej kolejność wykonywanych czynności zobrazują zdjęcia. A więc rozbieramy silnik.
Odkręcamy trzy śruby mocujące.
Wybijamy trzpień mocujący kółko pasowe, ale można spotkać silniki w których kółko pasowe montowane jest na wcisk, zależy od rodzaju sinika.
Wymontowany wirnik należy teraz stoczyć na tokarce w zależności od grubości magnesów neodymowych jakie zastosujemy, w moim przypadku było to 6 mm.
Wirnik po stoczeniu.
| 24 rowki. |
Kolejna czynność: naklejanie magnesów.
| Zaznaczamy odległości |
i przyklejamy magnesy.
UWAGA!!!
Należy pamiętać, że magnesy neodymowe posiadają dużą siłę przyciągania i niefrasobliwe posługiwanie się może spowodować uszkodzenie ciała. Podczas przyklejania należy zachować szczególną ostrożność, nie zbliżać magnesów do urządzeń takich jak aparaty komórkowe, karty płatnicze, karty kredytowe, kineskopy i wszelkie urządzenia wrażliwe na pole magnetyczne.
Do przyklejenia magnesów zastosowałem klej epoksydowy motoryzacyjny dwuskładnikowy dostępny w sklepach.
Operacje wsuwania wirnika do stojana wykonywać w rękawicach ochronnych ponieważ w momencie wsuwania następuje szarpnięcie.
Po złożeniu prądnicy wykonałem pierwszą próbę obracając wirnik ręką przy pomocy paska klinowego.
Świetnie napisany artykuł. Jak dla mnie bomba.
OdpowiedzUsuń